ΤΟ ΒΡΑΚΙ
Τι οικονομικό όφελος μπορεί να έχει ένας κατώτερος δημόσιος υπάλληλος, ένας εκφραστής του πατριαρχικού οικογενειακού πορτραίτου στην εποχή της Γερμανικής Αυτοκρατορίας, από την πτώση του βρακιού της γυναίκας του, καθώς αυτή παρακολουθεί τη βασιλική παρέλαση, μια ηλιόλουστη μαγιάτικη αργία;
Ο Στερνχάιμ, γνωστός και ως "ο Γερμανός Μολιέρος", στο έργο του Το βρακί, με την απροκάλυπτη και απερίφραστη ευθύτητά του και με την καυστική γελοιοποίηση του άξεστου, αμόρφωτου, Γερμανού ναρκισσιστή, εκθέτει και σατιρίζει το πρότυπο "δύο μέτρα και δύο σταθμά" της κοινωνίας των μπουρζουάδων της γερμανικής αυτοκρατορικής εποχής. Παρουσιάζοντας την οικογένεια Μάσκε ως αυτοκαταστροφικούς αναρριχητές της κοινωνίας, μασκαρεμένους με την αστική ευπρέπεια, στην ουσία στοχεύει στο να σοκάρει τη σεμνοτυφία της Τάξης του αστικού κόσμου και να χλευάσει τον καμουφλαρισμένο καθωσπρεπισμό τους.
Έτσι, με ένα μικρό γυναικείο εσώρουχο ο Στέρνχαϊμ επιφέρει την "κατεδάφιση της αστικής ιδεολογίας" και ξεσκεπάζει τον ευσχήμονα αστό, ο οποίος, ως δέσμιος στους τύπους των κοινωνικών συμβάσεων, κάνει ό,τι είναι δυνατόν, προκειμένου να διατηρήσει το καμουφλάζ του αληθινού, ακόλαστου χαρακτήρα του